Sweet.. sweet... sweet memory..

Sunday 15 May 2011

Balik Kampung Mei 2011

Beberapa minggu sebelum balik kampung, fawwaz asyik tanya, "Mak, nak naik kapal tebang? Pegi airport?" Setiap kali dia tanya, saya akan jawab mengikut berapa kali esok, dan berapa kali lagi dia kena pegi sekolah. Tak sabar dia nak balik kampung.
Lepas kerja 29/4, kami sekeluarga terus pergi airport dihantar oleh kawan suami. Di airport, fawwaz dah makn excited. Sibuk tengok kapal terbang, sampai tak nak duduk dia. Tunggu beberapa ketika, flight delay la pulak. Hampir sejam pulak tu. Dalam flight fawwaz tak nak duduk diam. Macam2 dia buat. Main, menyanyi dan macam2 lagi. Lepas dua jam setengah, kami pun sampai di KLIA. Kami dijemput oleh adik ipar dan suaminya. Sampai di rumah dah kira2 jam 12. Punya la penat. Saya tak tunggu lama, terus tidur.
Fawwaz sibuk di airport
Esoknya, kami pergi Jusco. Nak beli barang sikit. Masa saya tengah shopping, abah fawwaz bawak dia main dekat Wonder Park dalam kompleks tu. Bukan main suka lagi dia. Macam2 dia main. Petangnya pulak pergi rumah adik ipar. Ada birthday sepupu fawwaz.
Seronok main

Naik kereta comel
Hari seterusnya, ada makan kenduri pulak. Dua hari berturut2 ada kenduri kawan suami kahwin. Tapi saya pergi yg hari pertama saja. Yg hari kedua saya dah diserang sakit kepala. Malas nak keluar rumah. Masa kt KL ni juga saya pergi jumpa kawan di Kajang. Dia bawak saya makan sate. Sedapnya. Lama saya tak makan sate cicah kuah kacang. Di KK ni susah sikit dapat. Anak saya pun bukan main lagi dia makan. Sedap dia cakap. Hari lainnya, suami saya beli otak-otak di Pasar Malam. Dapat saya makan otak2. Tu pun susah dapat di KK.
Sate ug sgt sedap

Fawwaz menikmati sate

Otak-otak  
Lepas beberapa hari di KL, kami pun balik Kedah. Di Kedah saya sibuk melawat saudara-mara. Ada satu hari tu, bapa saya bawa melawat Muzium Padi, di Gunung Keriang. Best jugak tempat tu. Tak pernah saya pergi. Di Kedah, saya makan char koew teow, pasembur, laksam. Tapi semua saya lupa nak ambil gambar. Dah tak sabar nak makan. Pastu saya jumpa la pulak sata, makanan Kelantan. Bapa saya pun tak pernah makan. Dah lama saya teringin nak makan tu tapi tak jumpa. Syukur jumpa juga akhirnya.
Sata
Seminggu bercuti memang sekejap sangat rasanya. Tak puas, dan banyak lagi perkara yang saya nak buat dan makan. InsyaAllah hujung tahun saya balik kampung, ingat nak cuti dua minggu. Bestnya...

No comments:

Post a Comment