Sweet.. sweet... sweet memory..

Saturday 11 June 2011

Bercuti Bersama Keluarga..

Minggu lepas, 1 Jun keluarga saya datang dari kampung. Abah, kakak, adik dan maklong saya. Ada seorang lagi adik saya tak dapat datang. Dia belajar di Yaman. Lima hari mereka di sini. Tapi saya rasa macam sekejap saja. Kalau ikutkan saya, saya mau mereka tinggal di sini at least dua minggu. Sebulan pun takpa. Hehe..
Kebiasaan mereka di sini, mesti nak pergi pasar basah. Kalau orang Kedah cakap 'market'. Speaking london pulak. Seafood di Sabah ni kan murah compare dengan semenanjung. Apa lagi, abah saya beli udang, sotong, kepah, ketam, ikan jenahak, wahh.. hampir semua jenis seafood ada. Puas betul kami makan.
Ada satu hari tu, saya bawak keluarga saya pergi jalan2 Kundasang, Ranau. Full day trip. Bertolak dari rumah pukul 7 pagi, 11 malam baru balik. Nah.. puas hati berjalan. Saya pun tak pernah pergi jalan sana lama sampai macam tu. Macam2 tempat kami pergi. Kat sini saya nak kongsi gambar2 menarik sepanjang percutian ini.
Tempat pertama yang kami singgah. Jambatan Tamparuli.

Pekan Nabalu. Berlatar belakang gunung tertinggi di Asia Tenggara (betul ke aku ni..)

Kampung Luanti. Fish Spa

Kolam Air Panas. Tapi tak mandi pun. Tengahhari weh.. mandi air panas apanya..

Kundasang War Memorial. Beautiful Garden

Salah satu garden yang ada dalam Kundasang War Memorial

Tempat paling tinggi dalam KWM. Belakang tu sepatutnya nampak Gunung Kinabalu tapi dah petang, dah berkabus, tak nampak la

Nak turun dari KWM

Sempat lagi pergi Desa Cattle. Tengok lembu susu. Time petang2 ni lembu dah beratur nak perah susu. Pandai kan..

Dua beranak bergaya di Desa
Pondok Timpohon. First start untuk sesiapa yang nak daki Gunung Kinabalu. Sejuk sangat2 time ni. Grrr...
Inilah perjalanan saya sampai sehari. Best betul. Malam tu turun dari banjaran terus pergi Perdana Park. Tengok Air pancut bermuzik dan berlampu. Cantik sangat. Lepas makan, baru balik rumah. Memang penat sangat, tapi puas.
Fawwaz pun suka sangat wan dan keluarga ada kat rumah. Menjerit2 dia main dengan paksu dia. Maklong dengan wan pun rajin lawan dia. Apa lagi dia. Time ni la jugak dia pun tunjuk perangai dia yang macam2 tu. dari perangai bagus sampai perangai nakal dia tu.
Pada 5 Jun malam, abah dan keluarga pun balik. Huhu.. sedih.. Tinggal la kami tiga beranak kat rumah. Fawwaz berhari2 lepas tu pun dia tanya lagi. "wan mana?" Saya cakap "wan balik kedah". Ada lagi dia sambung tu. "maklong pun balik kedah, paksu pun" Kadang2 dia cakap, "wan naik kapal terbang".
Bila la lagi ada orang nak datang rumah kami ni. Terasa la meriah sikit rumah kami ni. Tidak la balik2 suara saya, suara suami dan Fawwaz..

1. hahaha...best2 pasni kita p cuti ke sarawak plak hahaa...

2. Chek dah pi dah Kuching.. Dolu2.. Tunggu fawwaz besaq la..