Sweet.. sweet... sweet memory..

Wednesday 14 September 2011

Thank you PTPTN..

Baru2 ni saya telah mendaftarkan diri untuk pembiayaan Ujrah oleh PTPTN, iaitu penurunan kadar caj pentadbiran dari 3% kepada 1%. Actually awal2 perkara ni diwar2kan saya dah mendaftar tapi tak tau apa masalahnya, tak dapat reply apa2. Jadi baru2 ni selepas berita di tv umum pendaftaran tu sampai hujung bulan September ni saja, cepat2 la saya daftar lagi sekali. Ternyata kali ni membuahkan hasil. Sekejap saja, dalam 5-10 minit terus saya mendapat email balas dari ptptn minta saya isi maklumat2 tertentu. Selepas saya isi maklumat tu dan hantar, sekejap juga saya dapat email balas "Permohonan Anda Akan Diproses". Maka menunggu la saya dengan debaran di dada.
Selepas dua hari, saya telah menerima email yang menggembirakan. Permohonan saya telah berjaya. Bersama email tu ada dokumen2 yang perlu saya lengkapkan dan hantar kepada ptptn. Wah.. banyak jugak saya kena buat ni. Mendengar saya cakap demikian, hubby saya cakap, "Bukan senang orang nak bagi murah macam tu.." Betul jgk.
Ok lah. Saya sudah print dokumen2 berkenaan. Dan masa cuti hujung minggu ni, saya akan lengkapkan dokumen2 tu dan akan submit minggu depan, insyaAllah. Harap semuanya dipermudahkan. Kalau mengikut kiraan yang ptptn bagi tu, saya perlu bayar kurang RM50 setiap bulan dari yang saya bayar sekarang. Syukur lah. RM50 tu besar nilainya.
Thank you PTPTN!!

No comments:

Post a Comment