Sweet.. sweet... sweet memory..

Sunday 5 February 2012

Udang Masak Butter

Baru2 ni saya masak udang masak butter. Saya dapat resepi ni dari majalah dan saya alter sikit2 la sebab saya nak kuah dia banyak. Ini bukan udang goreng butter yang famous di kedai2 tu sebab dia berkuah. Cara ni juga boleh diguna untuk masak ketam. Ok la jugak rasa dia. Sekali sekala tukar selera.
Bahan2 dia juga sikit saja. Udang, susu cair, santan, mentega, daun kari, garam, kunyit, serbuk perasa (kalau suka).
First sekali gaul udang dengan garam dan kunyit macam goreng biasa tu. Then goreng la sampai kekuningan. Untuk masak kuah dia, campur la semua bahan lain, masak sampai mendidih. Last sekali masuk udang yang dah digoreng. Kalau tak goreng udang tu dulu pun boleh jugak tapi saya lebih suka dia goreng. Kalau untuk ketam, tak goreng yang sedap.
Udang masak butter sedia dimakan

No comments:

Post a Comment