Sweet.. sweet... sweet memory..

Sunday 20 March 2011

Menu hari ini..

Pagi tadi saya tengok satu drama kat tv. Tak penting cerita apa atau jalan cerita tu. Selalu jugak ulang2 kat tv, dan kalau takda cerita lain, saya tengok jgk la. Tp ari ni ada sesuatu pulak yg memberi kesan pada saya. Saya tengok depa ni makan... NASI BERIANI!!
Saya rasa mcm sedap ja. Terus saya cakap dekat suami saya, "Macam nak masak nasi beriani". Suami pun ok. Tapi rempah dan bahan2 lain takda, jadi suami pun dgn senang hati menawarkan diri pegi supermarket. Saya pun cek beras basmati yg ada kat rumah, sayangnya beras tu dah kena masuk banyak bubuk. Jadi buang saja la.
Takda beras basmati pun takpa, janji ada rempah, susu, dan lain2..
Kemudian suami saya dan diekori oleh anak saya pergi supermarket. Saya di rumah bertungkus lumus sediakan bahan dan masak apa yg dh ada. Potong bawang, halia, cili, goreng ayam, rebus telur dan sebagainya. Bila suami dah balik, dia pun turut menyumbang tenaga di dapur. Kemudian saya pun terus sukat beras dan air, basuh beras dan mula menumis. Ini lah menu saya makan tengah hari ini. NASI BERIANI dan lauk-pauk ala Tiqah dan Farul..

Inilah nasi beriani. Tp tak guna beras basmati. Tp ok la jgk..

Kacang panjang goreng. Sayur kegemaran fawwaz.

Kari (org kedah ckp gulai) telur. Masak ni sbb nak ada kuah. Kalau takda kuah, tak best saya makan nasi.

Ni sambal ayam/ayam goreng berlada. Mesti ada yg pedas jgk kalau makan nasi beriani. Untuk fawwaz, ayam goreng dia tak masuk sambal.

No comments:

Post a Comment