Sweet.. sweet... sweet memory..

Friday 22 April 2011

Where Am I?

fasfisfus menyemah nyemah

bejebah jebah biyu meyah

hakuto dan minami
Hah? apa la yang saya merepek kat atas tu? sebenarnya saya pun tak faham apa yang tertulis kat situ, jadi saya labelkan saja mengikut apa yang terlintas di fikiran dan pernah fawwaz sebut. Di manakah saya ambil gambar ni? majalah? mimpi? tidak sama sekali. ini dia alam nyata. Di negara manakah saya? Saya bukan di Korea, Jepun atau China. Saya di Malaysia. 
Ini sebenarnya adalah gambar permainan di sebuah shopping complex yang terkenal jugak di KK ni. Anak saya la ni, dia nak naik kenderaan tersebut. Saya pun temankan dia. Ketika itulah saya ternampak label2 di kenderaan tersebut, yang langsung saya tak faham. Sememangnya kenderaan ni diimport, dari Jepun la agaknya. Gambar dalam tu pun Ultraman. Tak kisah lah mana, cuma yang saya pelik tiada pulak explanation/translation untuk difahami. Saya pun tak expect la tulis Bahasa Melayu kat situ. Paling kurang pun English education.. Sekurang2nya guna huruf rumi la..
Mungkin perkara ni tidak lah besar. Jadi orang kedai tu pun tak terfikir untuk diterjemah.. Atau mungkin org KK ni banyak yg faham Tulisan Jepun. Saya saja yg tak tau..

No comments:

Post a Comment