Sweet.. sweet... sweet memory..

Sunday 8 January 2012

Awatif dah 'sunat'...

Baru2 ni masa kat kampung, 6/1/2012, saya dah bawa baby girl saya 'sunat' di Klinik Dr Khalil di Kepong. Doktor yang sunatkan anak saya nama Dr Norlehan. Sekejap saja sunat budak perempuan ni. Darah pun tak banyak dan baby saya pun tak nangis.
Yang lucunya, anak lelaki saya pun nak sunat. Siap nak nangis nak sunat jugak. Saya cakap dah tak sempat sebab kita dah nak balik KK. Nanti tak sempat baik. Terpaksa suami saya pujuk dia bawa pergi minum kat kedai.
Cerita pasal ni, ada lagi satu kisah anak saya ni. Masa baby girl saya baru lahir, bila anak lelaki saya tengok saya tukar lampin adik dia, dia tanya, "Mak, adik tak dak k@#$? Saya cakap "adik perempuan, tak dak k@#$" Pastu dia cakap sendiri, "tunggu adik besar dulu baru ada k@#$". Hehe... Beberapa hari kemudian, dia tengok kartun Upin dan Ipin cerita pasal bersunat. Dia tanya abah dia, sunat tu apa. Abah dia cakap, potong k@#$. Pastu dia cakap sendiri lagi, "adik dah sunat, adik tak dak k@#$". Haha... Macam2 budak2 ni. Susah nak explain dekat dia beza lelaki dan perempuan...

No comments:

Post a Comment