Sweet.. sweet... sweet memory..

Friday 27 January 2012

Beringgis Beach Resort..

Cuti Chinese New Year baru2 ni, saya dan keluarga pergi bercuti di salah sebuah resort di Sabah ni. Tujuan asal ialah melarikan diri dari kebisingan mercun dan bunga api. Last year malam tu memang tak boleh nak tidur sampai pukul 1.00 lebih jugak. Jadi tahun ni nak cabut la. Sebelum malam kemuncak pun dah ada bunyi2 bong bang dan anak sulung saya dah takut2.
Jadi pada 22/1/2012, saya dan keluarga pun pergi ke Beringgis Beach Resort. Resort ni dalam daerah Papar, lebih kurang setengah jam dari Kota Kinabalu. Bila sampai situ, dah check in, masuk la dalam bilik. Bilik yang saya sewa tu paling murah la, Standard. Ada dua katil single. Facilities dalam bilik macam hotel2 lain la. Mini bar, tv, aircond, kipas, coffee making dan lain2. Yang saya suka, ada bath tub. Sebab saya tak boleh mandi kolam, jadi berendam dalam bath tub la. Lain2 facilities kat resort tu, kolam renang, spa (tapi saya tak pegi pun), cafe (pun tak pegi), jualan makanan ringan dan souvenir. Pastu ada buaian yang digantung kat pokok2 (yang anak sulung saya cakap, 'takut ayunan'). Kat sini first time la anak bongsu saya naik ayunan tu. Yang best lagi, ayunan ni kat tepi pantai. Memang best baring kat atas ayunan ni, sambil ditiup angin pantai.
Keseluruhannya, ok la jugak stay sini. Nak berehat2, lari dari kebisingan kota (cewah...).
Baru masuk bilik. Seronok anak sulung saya

 
Anak bongsu saya tak ketinggalan enjoy stay sini

Dua beranak bermandi di kolam

Aksi anak saya

Balkoni bilik

Nak balik dah

No comments:

Post a Comment