Sweet.. sweet... sweet memory..

Saturday 21 January 2012

Happy Birthday To Me...

Asyik tulis pasal anak, sampai lupa pada diri sendiri. Sebenarnya bukan lah hari ni birthday saya. Dah belated pun. Birthday saya bersamaan dengan hari yang disambut oleh seluruh dunia iaitu NEW YEAR!!! Ya, saya dilahirkan oleh ibu saya yang tercinta pada 1 Januari. Jadi hari ni sudah lepas 20 hari pun. Ada juga teringat nak tulis sebelum ni tapi takda masa.
Kali ni birthday saya berlaku masa saya di kampung suami. Tapi sedihnya... suami saya pun lupa birthday saya hari tu. Sebabnya, kami buat kenduri aqiqah puteri saya. Jadi start malam tu dah bertungkus lumus masak. Sampai saat bunga api berdentum menandakan bermula tahun baru, suami saya masih lagi sibuk mengacau kambing dalam periuk besar. Saya tunggu punya tunggu, sampai dah tidur pun takda ucapan dari suami saya.
Tapi saya ni takda la emo. Saya faham juga suami saya sibuk. Kesibukan dia mengurus untuk kenduri sudah cukup untuk menggantikan ucapan tu, sebab saya tak dapat banyak membantu kerana perlu jaga si baby. 
Kalau diimbas kembali, 1 Januari la tarikh pertama saya dan suami keluar bersama. Masa tu umur saya dua dozen. Nak kata dating tu, tak tau la sebab kami memang satu ofis cuma bukan satu lab. Pernah la jugak bertegur sapa. Tak tau macam mana tiba2 hari tu dia ajak saya keluar. Kebetulan cuti kan. Dan saya yang memang duk melangut saja kat rumah bujang tu sorang, sebab semua housemate dah keluar enjoy new year, bersetuju la. Tempat pertama, Sungai Wang. Masa tu, dia tak tau pun hari tu ialah birthday saya. Masa keluar tu la baru saya bagitau. Dia siap tak percaya, dan saya dengan confidentnya menunjukkan mykad. Itulah detik pertama saya keluar dengan dia, dan berpanjangan sampai kami kahwin. Pelik juga. Tak tau kenapa saya terima ajakan dia, sedangkan saya tak pernah keluar dengan lelaki yang saya tak berapa kenal. Mungkin itulah dikatakan jodoh. 
Saya berdoa moga Allah panjangkan umur saya agar saya dapat melihat anak2 saya membesar dan memberikan saya kesihatan yang sepenuhnya. Amin... To my hubby, "Abg.. nak hadiah..." Hehe....

1 comment: