Sweet.. sweet... sweet memory..

Wednesday 17 August 2011

Dugaan berpuasa..

Saya baru balik dari check up for pregnancy. Dan saya baru dapat berita, yang saya rasa sedih jugak. Huuu... doktor tak benarkan saya berpuasa. Sebabnya, berat saya dah turun setengah kilo (sepatutnya naik sekilo), Hb jugak turun dan perut pun mengecil, bersamaan baby tu tak membesar ikut sepatutnya. Jadi kata doktor, "Tak wajib sudah kau ni puasa". Uwaaa... berkaca2 mata saya bila doktor cakap begitu. Saya dah bersemangat berangan2 tahun ni dapat la saya puasa penuh. Kata doktor lg, mungkin saya rasa kuat tapi ingat baby dalam perut tu. Baby tu kalau kurang makan dia boleh menggigil jugak. Bahaya untuk dia nanti. Saya tanya doktor, "Jadi sampai habis lah saya tak boleh puasa ni?". Doktor cakap, "Yaa.. maaflah. Terpaksa la kau ganti saja nanti. Tak boleh kau puasa ni." Huhu... sempat lagi doktor tu buat lawak. "Ganti kau mesti buat ar. Tu saya tak nak subahat".
Hmmm.. baik lah doktor. Hari ni hari terakhir la saya puasa. Malam ni boleh la saya bertakbir raya. Oh Tuhan, andai ini dugaanMu bagiku, aku redha, demi anak dalam kandunganku ini. Saya harap masih ada lagi kesempatan saya untuk berpuasa di tahun2 hadapan. Amin...

No comments:

Post a Comment